MENU
Klavír
Patrik Červák (1992) se věnuje hře na klavír od sedmi let, klarinetu od svých osmi. V roce 2003 začal studovat na Česko – Anglickém gymnasiu v Českých Budějovicích. Na českobudějovické konzervatoři zahájil své studium v roce 2008 hrou na klavír pod vedením MgA. Magdy Štajnochrové, v roce 2011 začal studovat druhý obor – klarinet u Zdeňka Urbánka. Roku 2014 úspěšně ukončil studium klavíru, v roce 2015 i obor klarinet. Nyní je Patrik Červák studentem čtvrtého ročníku brněnské muzikologie a prvního ročníku Janáčkovy akademie múzických umění v Brně, oboru dirigování orchestru, kde studuje u MgA. Jakuba Kleckera. Mezi jeho úspěchy patří 3. místo v celostátním kole soutěže ZUŠ ve hře na klavír v roce 2008, 2. místo v celostátním kole soutěže ZUŠ ve hře na klarinet v roce 2009 či první místo v celostátním kole v komorní hře v roce 2010. V březnu 2011 vystoupil spolu s Davidem Šimečkem jako sólista s Jihočeskou komorní filharmonií. V roce 2012 obdržel 2. místo ve hře na klarinet na soutěži konzervatoří v Teplicích. Od roku 2014 působí Patrik Červák jako klavírista českobudějovického souboru Francisextet, který se stal v roce 2015 absolutním vítězem rozhlasové soutěže Concerto Bohemia a do roku 2017 vystoupil na koncertech v Německu či Francii. Patrik Červák se účastní letních mistrovských kurzů, které pořádá JAMU, kde se ve hře na klavír zdokonaluje u doc. Jana Jiraského. Od září 2015 je Patrik dirigentem Dechového orchestru Temelín, od roku 2016 působí jako externí klavírista Filharmonie Brno. Na podzim 2017 umělecky hostoval v brněnském divadle Husa na provázku, kde spolupracoval s režisérem Vladimírem Morávkem. Kromě praktického provozování hudby se také věnuje i psaní kritik; nejdříve pro brněnský internetový portál Brno – město hudby, poté pro internetový měsíčník MUSICOLOGICA a v současnosti píše své kritiky do internetového portálu Opera plus. Od roku 2018 působí jako externí vyučující na Pedagogické fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích, kde vede tamější univerzitní orchestr.
klarinet
David Šimeček (1994) je studentem Janáčkovy akademie múzických umění v Brně ve třídě doc. Milana Poláka a doc. Víta Spilky. Na klarinet začal hrát na ZUŠ Piaristické náměstí v Českých Budějovicích ve třídě Zdeňka Urbánka, u něhož v roce 2016 absolvoval i na Konzervatoři v Č. Budějovicích. Již v útlém věku se zúčastnil několika národních soutěží ZUŠ, v nichž se vždy probojoval až do celostátního kola (2006 - 2. místo v sólové hře, 2007 - 1. místo v komorní hře, 2009 - 1. místo v sólové hře a 2010 - 1. místo v komorní hře). Mezi jeho přední ocenění patří 1. místo ze soutěžní přehlídky konzervatoří a hudebních gymnázií České republiky, 3. cena (2014) a 2. cena (2015) na mezinárodní klarinetové soutěži Czech Clarinet Art nebo 1. cena ze soutěžní přehlídky konzervatoří a hudebních gymnázií České republiky „Pardubické dechy“(2015). Je členem souboru Francisextet, s nímž se v roce 2015 stal absolutním vítězem soutěže Concerto Bohemia. V roce 2011 a 2015 vystoupil jako sólista s Jihočeskou filharmonií. V roce 2017 úspěšně vykonal konkurz do prestižního mládežnického orchestru European Union Youth Orchestra. V sezóně 2014/15 byl rezervním členem Gustav Mahler Jugendorchester a také členem Orchestrální akademie Jihočeské filharmonie, s níž pravidelně spolupracuje dodnes. Je také členem orchestru L´armonia terrena, zaměřujícího se převážně na klasicistní repertoár. Účastnil se také mnoha mistrovských kurzů – Shirley Brill, Florent Charpentier, Paolo Beltramini, Mariano Rey, Jorge Montilla, Gabor Varga, Arkadiusz Adamski, Bence Szepesi, Karel Dohnal, Igor Františák, Jan Jakub Bokun. Od září 2015 je členem Orchestru Národního divadla v Praze.
Fagot
Tadeáš matucha (1996) začal v pěti letech hrát na klasickou kytaru u Pavla Steffala, v šesti letech rozšířil hudební vzdělání hrou na klavír u MgA. Marie Šimkové Kotrčové. Studium klasické kytary ukončil ve 12letech, klavírní studium ukončil v roce 2011. Mezi jeho hudební úspěchy patří Talent Jihočeského kraje 2005, první (2005) a druhé místo (2007) na Mezinárodní kytarové soutěži ve Zruči nad Sázavou. V roce 2011 začal studovat hru na fagot u MgA. Zdeňka Halouna na konzervatoři v Českých Budějovicích. O letních prázdninách roku 2014 založil s přáteli soubor Francisextet, který se stal absolutním vítězem Concerta Bohemia 2015 a s ním se představil také na koncertech v Německu a Francii. V roce 2015 vystoupil jako sólista s Jihočeskou filharmonií. V červenci 2016 se zúčastnil Letní fagotové akademie v Ratajích nad Sázavou u lektorů Sergia Azzoliniho, Bence Bogányi, Tomáše Františe, Ondřeje Roskovce a Martina Petráka. Od září téhož roku působí jako externista orchestru opery Jihočeského divadla. V prosinci 2016 hrál s Jihočeskou filharmonií v Číně. V únoru úspěšně složil přijímací zkoušky na HAMU v Praze.
Flétna
Zdeňka Hanzliková (1993) se příčné flétně začala věnovat v roce 2003 na ZUŠ B. Jeremiáše ve třídě Mgr. Dagmar Beckové. V roce 2015 absolvovala na Konzervatoři v Českých Budějovicích, kde studovala pod vedením MgA. Jakuba Riese. Ve svých studiích pokračuje od roku 2015 na Janáčkově akademii múzických umění v Brně ve třídě MgA. Kristýny Vaculové, Ph.D. a doc. Františka Kantora. Kromě čestného uznání na 26. soutěžní přehlídce konzervatoří a hudebních gymnázií 2012 si nejvíce váží svých ocenění v komorní hře – Mezinárodní rozhlasová soutěž Concertino Praga 2009 (1. cena), Concerto Bohemia (1. místo – 2007, 2009, 2015; zvláštní cena poroty – 2011) a v Soutěži Karla Ditterse ve Vidnavě (absolutní vítěz – 2010; 1. místo – 2013). Nejnovějším úspěchem v komorní hře se stalo získání ceny Viktor Kalabis Chamber Music Award na mezinárodních kurzech isa16 pod záštitou vídeňské univerzity. Díky vítězství v Soutěži pro mladé hudební talenty měla možnost účinkovat jako sólistka s Jihočeskou komorní filharmonií v březnu 2013 (J. Mysliveček: Koncert D dur pro flétnu a orchestr). V červnu 2014 úspěšně vykonala konkurz do Orchestrální akademie Jihočeské komorní filharmonie pro koncertní sezónu 2014/2015 a její spolupráce s Jihočeskou filharmonií pokračuje i nadále. Svoje zkušenosti prohlubuje na mnoha interpretačních kurzech (např.: ISA16 – S. Bezaly, V. Prats; Musikforum Viktring-Klagenfurt - M. M. Kofler, M. Belič; Mezinárodní interpretační kurzy na Ostravské univerzitě – Ph. Bernold, H. Schmeiser, R. Penezić, M. Braunnsteinerová, J. Ostrý, A. Benoit, S. François, B. Ramsl, I. Urbane; Francouzsko-česká hudební akademie v Telči – C. Cantin).
Lesní roh
Zdeňka Čížková (1997) se na lesní roh začala učit ve svých osmi letech na českokrumlovské ZUŠ u pana učitele Bohuše Staňka. Ve čtrnácti letech jí hru na lesní roh začal učit Mgr. Jaromír Čížek, do jehož třídy na českobudějovické konzervatoři úspěšně složila přijímací zkoušky v roce 2012. V roce 2009 se zúčastnila ústředního kola Národní soutěže žáků ZUŠ, kde získala 1. místo. V roce 2011 získala 2. cenu v Mezinárodní interpretační soutěži žesťových nástrojů Brno a o rok později v roce 2012 získala 1. místo v celostátním kole Národní soutěže ZUŠ. V roce 2010 se zúčastnila krajského kola Soutěže komorní hry, kde získala spolu s ostatními členy komorního souboru 3. místo. 2. cenu získala na Soutěži konzervatoří v Pardubicích (2015) a také na soutěži Pro Bohemia v Ostravě (2016). V červnu 2014 byla přijata do Orchestrální akademie Jihočeské komorní filharmonie pro koncertní sezónu 2014/2015. V prosinci roku 2015 byla též přijata na místo stipendisty Symfonického orchestru hlavního města Prahy FOK pro koncertní sezónu 2015/2016 a 2016/2017.
Hoboj
Vojtěch Podroužek (1990) se hře na hoboj věnuje od svých 9let. V letech 2005-2011 studoval v hobojové třídě Jana Thuriho na Pražské konzervatoři, po absolutoriu dále pokračoval ve studiu hry na hoboj na Fakultě umění Ostravské univerzity pod vedením Dušana Foltýna. V letech 2013-2014 absolvoval roční stáž na Utrechtské konzervatoři v Holandsku, kde se školil u hobojistů Ernesta Rombouta a Franka de Bruine. V současné době studuje na Musikhochschule v německém Stuttgartu ve třídě francouzského hobojisty Christiana Schmitta. Mezi jeho nejvýznamnější soutěžní úspěchy patří 1. a 2. cena na mezinárodní hobojové soutěži UFAM v Paříži (2006, 2008) a účast v semifinále soutěže Barbirolli Oboe Competition v Anglii (2017). Jako sólista vystupoval s Jihočeskou komorní filharmonií, Karlovarským symfonickým orchestrem či Krumlovským komorním orchestrem. Účastnil se zahajovacího koncertu 66. ročníku festivalu Pražské jaro (2011), kde hrál v symfonickém orchestru Pražské konzervatoře pod taktovkou Jiřího Bělohlávka. Mezi lety 2012-2013 byl hobojistou ve Filharmonii Bohuslava Martinů ve Zlíně. Od roku 2015 působí Vojtěch Podroužek jako hobojista orchestru Národního divadla v Praze. Již od studií na konzervatoři se pravidelně účastní mistrovských kurzů u renomovaných hobojistů (Jean-Louis Capezzali, Jérôme Guichard, Maurice Bourgue, David Walter, Fabien Thouand ad.). V letech 2009-2016 vystudoval na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze obor hudební věda. Věnuje se též hře na barokní hoboj.
Patrik Červák
Klavír
číst více >
David Šimeček
klarinet
číst více >
Tadeáš Matucha
Fagot
číst více >
Zdeňka Hanzliková
Flétna
číst více >
Zdeňka Čížková
Lesní roh
číst více >
Vojtěch Podroužek
Hoboj
číst více >