MENU
Soubor Francisextet vznikl v létě 2014 čistě jako studentské uskupení, ze kterého se však postupem času vymaňuje, jak se někteří jeho členové stávají profesionálními hudebníky s ukončeným vysokoškolským vzděláním v oblasti hudby. Základy jeho zrodu byly vybudovány přátelstvím mezi jednotlivými členy a láskou, kterou všichni chovají k hudbě 20. století. Francisextet je z pěti šestin tvořen bývalými či stále ještě současnými členy českobudějovické konzervatoře, avšak profesní a edukační povinnosti všechny příslušníky souboru rozprášily po celé České republice.
Za tři roky svého působení posbíral Francisextet několik úspěchů; v roce 2015 se stal absolutním vítězem rozhlasové soutěže Concerto Bohemia 2015, v listopadu 2016 slavnostním koncertem ukončil festival Dny české a německé kultury 2016 v německých Drážďanech, na začátku června 2017 byl mezi pozvanými soubory na festivalu univerzitní hudby FIMU 2017 ve Francouzském Belfortu, o týden později pak vystoupil na mezinárodním Festivalu Úštěk 2017. V prosinci 2017 měl svůj vlastní večer v rámci koncertního cyklu brněnského Ensemble Opera Diversa. V roce 2019 Francisextet vystoupil na mezinárodním hudebním festivalu Třeboňská nocturna. Ansámbl se také dvakrát představil veřejnosti v rámci komorních cyklů Jihočeské filharmonie.
Francisextet se soustředí z velké části na interpretaci hudby 20. století vzniknuvší ve frankofonním prostoru, avšak také se snaží stimulovat soudobé české hudební skladatele tvorbou kompozic přímo pro toto těleso. Mezi autory, kteří dedikovali svá díla Francisextetu jsou Jan Meisl (Annus Mirabilis - 2015), Sylvie Bodorová (Danza del diavolo – 2017), Jaroslav Pelikán (Bílá Hora – 2017) či Miloš Štědroň (Pour rien– 2017). Na repertoáru ansámblu se pak vyskytují Francis Poulenc, Leo Smit, Joseph Jongen, Jean Françaix, Igor Stravinskij, Maurice Ravel, ale i Gabriel Fauré či Antonín Dvořák.